|
2019-2023 |
|
2019-2023
STRATEJİK PLÂNI
DELİCE-2019
KAYMAKAM SUNUŞU
21. yüzyılda kurumlar, küreselleşme ve hızlı teknolojik gelişme karşısında stratejik düşünme, stratejik plan yapma, stratejik karar alma, stratejik yönetim ve daha nitelikli hizmet vermek zorunda kalmaktadırlar. Stratejik Plan; kuruluşun orta ve uzun vadeli amaçlar doğrultusunda temel ilke ve politikalarını, önceliklerini ve bunlara ulaşmak için izlenecek yol ve yöntemler ile kaynak dağılımını düzenleyen bir plan olduğu, bulunulan nokta ile ulaşmayı arzu ettiği durum arasındaki yolu nasıl gideceğini tarif etmektedir. Kurum ve okullarımızın stratejik plan yapması yasal bir gereklilik olduğu kadar kendi geleceklerini öngörmeleri açısından önem arz etmektedir. Kendi geleceğini öngörebilmek, geleceği planlamakla mümkün olmaktadır. Hedeflenen kalkınma ve gelişmenin yol haritası geleceğe yönelik düşünce ve stratejileri planlayarak oluşturulmaktadır. 5018 Sayılı Kanun ve ilgili yönetmelikler doğrultusunda hazırlanan; "Delice İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 2019-2023 Stratejik Planını hazırlayan ve emeği geçen tüm personele teşekkür eder, çalışmalarında başarılar dilerim
SALİHA TEKE
Kaymakam V.
"Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgâr yardım etmez''
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ SUNUŞU
Toplumun eğitim gereksiniminin karşılanmasında yararı olabilecek düşünceleri ortaya koyabilmek, çocuklarımızı ve gençlerimizi merkeze alarak, eğitim sistemimizi milletimizin yüreği ve sesi olacak şekilde düzenlemek, eğitim politikalarının belirlenmesi sürecine katkıda bulunmak ve böylece çağdaş eğitim sisteminin oluşturulmasını sağlamak eğitim sistemimizin temel hedefidir. 2023 vizyonu, bilgi temelli bir toplum için insan kaynaklarını geliştirme, iletişim kaynaklarını yaygınlaştırma, kaynakların verimli kullanılmasını sağlama, eğitimle ilgili gerekli yasaları çıkarma, stratejik alanlarda özgün ürün hedefi araştırma-geliştirme ve üretim gerçekleştirme, rekabet gücü yüksek bilgi temelli ekonomiye dönüşümü sağlama, toplumsal farkındalık, etkin katılım ve görev sorumluluğu yaratma, dönüşüm sürecini ortak bir modele yöneltme ve gerekli değişiklikleri zamanında yapma gibi stratejik amaçları öngörmektedir. Eğitim, kalkınmanın en önemli araçlarından biridir. Günümüzde her alanda olduğu gibi, eğitim alanında da yeni değişimler yaşanmaktadır. Bilim ve teknolojinin hızlı gelişmesiyle; iletişimin artması, eğitim ortamlarının yeniden düzenlenmesi, öğretmenlerin niteliklerinin yükselmesi, "yaşam boyu öğrenme", "etkin öğrenme", "öğrenmeyi öğrenme" gibi yeni yaklaşımların gelişmesi, eğitim sisteminin sürekli sorgulanmasını ve geliştirilmesini gerekli kılmaktadır. Eğitim sisteminin amaçlara yönelik işlemesi ise eğitim yöneticilerinin stratejik planlarını hazırlamasına ve uygulamasına bağlıdır. Delice İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak hazırladığımız 2019-2023 Stratejik Planı ile eğitim ve öğretime erişim, eğitim öğretimde kalite, kurumsal kapasitenin artırılması alanlarında öngördüğümüz Stratejilerle, hedef ve amaçlarımıza ulaşmak gayretinde olacağız. Delice İlçe MEM stratejik planının hazırlanmasında emeği geçen tüm personelimize teşekkür eder, çalışmamızın ilçemize, ilimize ve ülkemize faydalı olmasını temenni ederim.
AHMET ÖZBAYRAK
İlçe Milli Eğitim Müdür V.
İÇİNDEKİLER
DELİCE KAYMAKAMI SUNUM
DELİCE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ SUNUM
İÇİNDEKİLER..........................................................................................5
KISALTMALAR .......................................................................................7
- BÖLÜM: STRATEJİK PLAN HAZIRLIK SÜRECİ..................................................... 9
- BÖLÜM: DURUM ANALİZİ.......................................................................................... 12
C. Mevzuat Analizi....................................................................................16
- Faaliyet Alanları ile Ürün ve Hizmetlerin Belirlenmesi................................................... 25
- Paydaş Analizi................................................................................................................. 26
D. Maliyetlendirme....................................................................................63
- İzleme ve Değerlendirme.........................................................................64
EKLER............................................................................................................................... 66
TABLOLAR
Tablo 1: Strateji Geliştirme Kurulu...............................................................10
Tablo 2: MEB Stratejik Planlama Ekibi...........................................................10
Tablo 3: Yasal Yükümlülükler.....................................................................23
Tablo 4: Üst Politika Belgeleri Analizi...........................................................24
Tablo 5: Faaliyet Alanı - Ürün/Hizmet Listesi..................................................24
Tablo 6: Paydaşların Tespiti.......................................................................26
Tablo 7: Paydaşların Önceliklendirilmesi.......................................................27
Tablo 8: Paydaş - Ürün/Hizmet Matrisi..........................................................27
Tablo:9 Hizmet Sınıflarına Göre Personel Durumu.............................................30
Tablo:10 Okul Yönetici Sayıları..................................................................30
Tablo:11 İlçe MEM Yönetici Sayıları............................................................30
Tablo:12 Öğretmen Sayıları.......................................................................30
Tablo:13 Öğrenci/Öğretmen/Derslik Bilgileri..................................................31
Tablo14 Okul/Kurum Sayısı.......................................................................31
Tablo:15 Halk Eğitim Merkezleri Kurum/Derslik/Öğrenci/Öğretmen Sayıları...........31
Tablo:16 Türlerine Göre Okul Sayısı............................................................32
Tablo:17 Müdürlüğümüzün fiziki kaynakları arasında yer alan bina sayısı..............33
Tablo:18 Müdürlüğümüzün fiziki kaynakları arasında yer alan araç sayısı...............33
Tablo 19: Tahmini Kaynaklar (TL)...............................................................34
Tablo 20: GZFT Listesi............................................................................35
Tablo 21: Tespitler ve İhtiyaçlar..................................................................36
Tablo:22 Stratejik Amaçlar, Hedefler...........................................................38
Tablo:23 Tahmini Maliyetler (TL)...............................................................55
ŞEKİLLER
Şekil 1. Delice İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 2019-2023 Stratejik Plan Hazırlama Modeli.................................................................................................11
Şekil 2 Teşkilat Şeması...........................................................................29
Şekil:3 İzleme ve Değerlendirme Süreci.......................................................49
KISALTMALAR
AB: Avrupa Birliği
ABİDE: Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi
BT: Bilişim Teknolojileri
CİMER: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi
CK: Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi
DYS: Doküman Yönetim Sistemi
EBA: Eğitim Bilişim Ağı
FATİH: Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Harekâtı
IPA: Instrument for Pre-Accession Assistance (Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı)
MEB: Millî Eğitim Bakanlığı
MEBBİS: Millî Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemleri
MEBİM: Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi
MEİS: Millî Eğitim İstatistik Modülü
OECD: Organisation for Economic Co-operation and Development (İktisadi İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı)
OSB: Organize Sanayi Bölgesi
PESTLE: Politik, Ekonomik, Sosyolojik, Teknolojik, Yasal ve Ekolojik Analiz
PDR: Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
PISA: Programme for International Student Assesment (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı)
RAM: Rehberlik Araştırma Merkezi
STK: Sivil Toplum Kuruluşu
TIMSS: Trends in International Mathematics and Science Study (Matematik ve Fen Bilimleri Uluslararası Araştırması)
TİKA: Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı
TÜBİTAK: Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurulu
TYÇ: Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi
YDS: Yabancı Dil Sınavı
TANIMLAR
Eylem Planı: İdarenin stratejik planının uygulanmasına yönelik faaliyetleri, bu faaliyetlerden sorumlu ve ilgili birimler ile bu faaliyetlerin başlangıç ve bitiş tarihlerini içeren plandır.
Faaliyet: Belirli bir amaca ve hedefe yönelen, başlı başına bir bütünlük oluşturan, yönetilebilir ve maliyetlendirilebilir üretim veya hizmetlerdir.
Harcama Birimi: Kamu idaresi bütçesinde ödenek tahsis edilen ve harcama yetkisi bulunan birimdir.
Hazırlık Programı: Stratejik plan hazırlık sürecinin aşamalarını, bu aşamalarda gerçekleştirilecek faaliyetleri, bu aşama ve faaliyetlerin tamamlanacağı tarihleri gösteren zaman çizelgesini, bu faaliyetlerden sorumlu birim ve kişiler ile stratejik planlama ekibi üyelerinin isimlerini içeren ve stratejik planlama ekibi tarafından oluşturulan programdır.
Hedef Kartı: Amaç ve hedef ifadeleri ile performans göstergelerini, gösterge değerlerini, göstergelerin hedefe etkisini, sorumlu ve işbirliği yapılacak birimleri, riskleri, stratejileri, maliyetleri, tespitler ve ihtiyaçları içeren karttır.
Kalkınma Planı Kurumsal Sorumluluklar Tablosu: Kamu idarelerinin kalkınma planında yer alan amaç, hedef ve politikalara ilişkin sorumluluklarını gösteren ve Kalkınma Bakanlığınca yayımlanan tablodur.
Performans Göstergesi: Stratejik planda hedeflerin ölçülebilirliğini miktar ve zaman boyutuyla ifade eden araçlardır.
Strateji Geliştirme Birimi: Strateji geliştirme başkanlıkları ve strateji geliştirme daire başkanlıkları ile strateji geliştirme ve malî hizmetlerin yerine getirildiği müdürlüklerdir.
Strateji Geliştirme Kurulu: Üst yöneticinin başkanlığında üst yönetici yardımcıları, idarenin harcama yetkilileri ile ihtiyaç duyması halinde üst yöneticinin görevlendireceği diğer kişilerden oluşan kuruldur.
Stratejik Plan Değerlendirme Raporu: İzleme tabloları ile değerlendirme sorularının cevaplarını içeren ve her yıl Şubat ayının sonuna kadar hazırlanan rapordur.
Stratejik Plan Genelgesi: Stratejik plan hazırlık çalışmalarını başlatan, Strateji Geliştirme Kurulu üyelerinin isimlerini içeren ve bakanlıklar ile bakanlıklara bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlarda Bakan, diğer kamu idareleri ve mahalli idarelerde üst yönetici tarafından yayımlanan genelgedir.
Stratejik Plan Gerçekleşme Raporu: Stratejik plan dönemi sonunda hazırlanan stratejik plan değerlendirme raporudur.
Stratejik Plan İzleme Raporu: Stratejik plandaki performans göstergelerine ilişkin Ocak- Haziran dönemi gerçekleşmelerinin izlenmesine imkân veren ve her yıl Temmuz ayının sonuna kadar hazırlanan rapordur.
Üst Politika Belgeleri: Kalkınma planı, hükümet programı, orta vadeli program, orta vadeli mali plan ve yıllık program ile idareyi ilgilendiren ulusal, bölgesel ve sektörel strateji belgeleridir.
Üst Yönetici: Bakanlıklarda müsteşarı, diğer kamu idarelerinde en üst yöneticiyi, il özel idarelerinde valiyi ve belediyelerde belediye başkanını ifade eder.
GİRİŞ |
|
Milli Eğitim Bakanlığının yayınladığı 18 Eylül 2018 tarihli ve 2018/16 sayılı Genelge ile 2019-2023 Stratejik Plan Hazırlık Çalışmaları, tüm İl Milli Eğitim Müdürlüklerine duyurulmuştur. Ardından MEB 2019-2023 Stratejik Plan Hazırlık Programı yayımlanmıştır. Buna göre Delice İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, 2019-2023 Stratejik Plan çalışmalarını ivedilikle başlatmıştır
2019?2023 Stratejik Planı Hazırlık Programının yayınlanmasının ardından kurul ve ekip oluşturulmuştur. Stratejik Plan Hazırlık Programında sunulan takvime uygun olarak çalışmalar, hazırlık programında belirtilen "Hazırlık, Durum Analizi, Geleceğe Bakış" bölümlerinden oluşacak şekilde kurgulanmıştır. Çalışmalar, 26 Şubat 2018 tarihinde yayımlanan Kamu İdarelerinde Stratejik Planlamaya İlişkin Usul ve Esaslar Hakkındaki Yönetmelik ve aynı tarihli Kamu İdarelerin İçin Stratejik Plan Hazırlama Kılavuzunda belirtilen usul ve esaslar temel alınarak yürütülmüştür. Çalışma takviminde belirlendiği üzere İlçe Strateji Geliştirme Kurulları ve Stratejik Plan Hazırlama Ekipleri oluşturulmuştur.
İlçe Stratejik Planlama Ekibi bir dizi toplantılar gerçekleştirilerek "Uygulanmakta Olan Stratejik Planın Değerlendirilmesi, Mevzuat Analizi, Üst Politika Belgeleri Analizi ve Paydaş Analizi" gerçekleştirilmiştir. Bu toplantılara, ekipte olmayan çalışmalarla ilgili birim yöneticilerinin katılımı da sağlanmıştır. Paydaş Analizi çalışmalarını müteakiben "Kurum İçi Analiz, PESTLE Analizi, GZFT Analizi" çalışmaları yapılmıştır. Tespit ve ihtiyaçların belirlenmesinde "Uygulanmakta Olan Stratejik Planın Değerlendirilmesi, Mevzuat Analizi, Üst Politika Belgeleri Analizi, Faaliyet ve Ürünler, Paydaş Analizi, Kurum İçi Analiz, PESTLE ve GZFT Analizi" birlikte değerlendirilmiştir. İhtiyaçların belirlenmesi ile birlikte Stratejik Plan hazırlanmasının en önemli aşamalarından biri olan "Durum Analizi" çalışmaları tamamlanmıştır. "Durum Analizi" çalışmasından elde edilen sonuçlarla "Geleceğe Bakış" bölümünün hazırlanmasına geçilmiş, bu bölümde "Misyonumuz, Vizyonumuz ve Temel Değerlerimiz" dışında Müdürlüğümüzün 2019-2023 dönemini kapsayan 5 yıllık süreçte amaçları, hedefleri, performans göstergeleri ve stratejilerine yer verilmiştir. Hedeflerimizi gerçekleştirebilmek için her bir hedefe mahsus olmak üzere 5 yıllık dönem için tahmini maliyet belirlenmiştir. Stratejik Planımızda son olarak stratejik plan döneminin izleme ve değerlendirme faaliyetlerine, bu faaliyetlerin hangi dönemlerde yapılacağına yer verilmiştir.
- 1. STRATEJİK PLAN HAZIRLIK SÜRECİ
18 Eylül 2018 tarihli ve 2018/16 sayılı Genelgenin yayımlanmasının hemen ardından Müdürlüğümüz Strateji Geliştirme Kurulu ve Stratejik Plan Hazırlama Ekibi kurulmuştur. Stratejik planlarının hazırlanması çalışmalarını kapsayan takvimdeki çalışmaların başlangıç bitiş tarihleri MEB 2019-2023 Stratejik Plan Hazırlama Programında belirtilen takvime uygun olarak belirlenmiştir. İlçe Milli Eğitim Müdürümüz, kurumumuzdaki şube müdürü ve personeli bilgilendirerek sürecin hassasiyeti konusunda değerlendirmelerde bulunmuştur.
İlçe Milli Eğitim Müdürümüz tarafından tüm birimlere faaliyet alanlarına uygun olarak görev paylaşımı yapılmıştır.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Strateji Geliştirme Kurulu: Strateji geliştirme kurulu stratejik planlama çalışmalarını takip etmek ve ekiplerden bilgi alarak çalışmaları yönlendirmek üzere Delice İlçe Milli Eğitim Müdürü başkanlığında bir Şube Müdürü, üç Okul Müdürünün katılımıyla kurulmuştur. Bu ekibe Tablo 1'de yer verilmiştir.
STRATEJİ GELİŞTİRME KURULU
Sıra |
Adı Soyadı |
Ünvanı |
Görev Yeri |
1 |
Ahmet ÖZBAYRAK |
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ |
DELİCE İLÇE MEM |
2 |
Nilgün SEÇEN |
ŞUBE MÜDÜRÜ |
DELİCE İLÇE MEM |
3 |
Mustafa ERTEKİN |
OKUL MÜDÜRÜ |
DELİCE M.T.A.L |
4 |
Necdet BAĞCI |
OKUL MÜDÜRÜ |
DELİCE Ç.P.A.L |
Tablo 1: Strateji Geliştirme Kurulu
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Stratejik Planlama Ekibi: Strateji Geliştirme Biriminin koordinasyonunda, şube müdürü, okul yöneticisi, öğretmen ve bir memurun katılımıyla oluşmuştur. Bu ekibe Tablo 2'de yer verilmiştir.
STRATEJİK PLAN HAZIRLAMA EKİBİ
Sıra |
Adı Soyadı |
Ünvanı |
Görev Yeri |
1 |
Nilgün SEÇEN |
ŞUBE MÜDÜRÜ |
DELİCE İMEM |
2 |
Betül ALGAN |
ÖZEL BÜRO PERS. |
DELİCE İMEM |
3 |
Eyüp ERDEN |
HALK EĞİTİM MÜDÜRÜ |
HALK EĞİTİM MERKEZİ |
4 |
Tayfur AYTEKİN |
MÜDÜR |
ÇERİKLİ ATATÜRK ORTAOKULU |
5 |
Haydar ZERAPCAN |
MÜDÜR V. |
ÇERİKLİ Ç.P.A.L |
Tablo 2: MEB Stratejik Planlama Ekibi